برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه با حضور دکتر برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه با حضور دکتر برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه برگزار شد.

دکتر پیردشتی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام اینکه هدف از این مراسم تغییر دیدگاه‎ها نسبت به پژوهش به‎عنوان پژوهش هدفمند و فناوری نوین است و به همین خاطر از تعدادی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و صنعت‌گران برتر کشاورزی استان در این مراسم دعوت کردیم، افزود: کار ما در دانشگاه نباید به تولید علم محدود گردد بلکه باید منجر به فناوری و نوآوری ارزش‌آفرین و علم کاربردی گردد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پژوهش ما در مسیر درست و هدفمند قرار بگیرد باید آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و اینکه یک باور عمومی شکل بگیرد که پژوهش می‌تواند به فناوری منجر شود.

دکتر پیردشتی افزود: نگاه ویژه‌ای که در دانشگاه ما وجود دارد توجه به صنعت می‌باشد و تلاش می‌کنیم صنعتگران را به دانشگاه بیاوریم و اعضای هیات علمی و دانشجویان ما نیز از بخش‌های صنعتی بازدید کنند تا با صنعت ارتباط درست و کاربردی داشته باشیم و در راستای همین رویکرد توجه خاصی به بخش کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: یکی از اولویت‌های ما در بخش پژوهش، مراکز هم‌جوار دانشگاهی می‌باشد که مهارت‌های خاص و ویژه را به دانشجویان ورودی جدید ما ارائه می‌دهد و ما امیدواریم دانشجویان ما بتوانند بعد از تحصیل با مهارت‌های خاصی که اینجا کسب می‌کنند، خودکفا شده و برای خود شغل ایجاد نمایند.

 دکتر برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم ضمن اعلام اینکه، آنچه که بشر اکنون دارد از کشاورزی شروع شده و بواسطه کشاورزی در یک مکان خاص ساکن شده و همان جا نیز به توسعه صنعت پرداخت، افزود: ما بعد از کشاورزی وارد بحث توسعه صنعت شدیم که صنعت درک ما را از مسائل مختلف بالا برد و دانش ما که در این سیر تکاملی و به واسطه دانشگاه ها  بیشتر شد موجب شد مسائل و مشکلات پیرامون خود را درست تجزیه و تحلیل نمائیم و پشت سر بگذاریم و زمانی که به فناوری رسیدیم فناوری ابزارهای ما را تغییر داد و یاد گرفتیم که با وجود فناوری ها محدودیت زمانی و مکانی را می‌توانیم از پیش رو برداریم و موانع راحت‌تر از سر راه برداشته می‌شوند.

دکتر برومند افزود: صنعت و فناوری بر روی کشاورزی تأثیر مستقیم دارد و می‌تواند آن را  از کشاورزی سنتی به صنعتی تغییر دهد که همین توسعه کشاورزی موجب توجه به تولیدات انبوه و کیفی محصولات در کشاورزی شده است.

وی گفت: دانشگاه‌ها نیز در مسیر توسعه باید پا به پای صنعت پیشرفت کنند و با ارتباط با صنعت و کارآفرینان می‌توانند به این مهم دست یابند و صنعت‌گران نیز در کنار دانشگاه می‌توانند توان صنعتی خود را بالا ببرند با استفاده از علم دانشگاهیان به بهترین شکل در کار خود موفق باشند.

در پایان این مراسم نیز از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۷ تجلیل شد.

لطفاً نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را در برپایی هرچه بهتر مراسمات آتی در زیر همین خبر مرقوم فرمایید.