دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در میان یک درصد مؤثرترین دانشگاه های جهان قرار گرفت

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در میان یک درصد مؤثرترین دانشگاه های جهان قرار گرفت

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پایگاه شاخص‌های اساسی علم ( ESI ) متعلق به شرکت کلاریویت آنالتیکس ( ISI ) آخرین فهرست مؤسسات یک درصد برتر دنیا با بیشترین تعداد استناد را در طی ۱۰ سال گذشته منتشر و به طور مداوم به روزرسانی می‌کند. برای انتخاب موثرترین دانشگاه‌ها، تمام دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی جهان بر حسب میزان اثرگذاری، مشخص و مرتب سازی شده و در گام بعد یک درصد برتر که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند، انتخاب و معرفی می‌شوند.

در آخرین به‌روزرسانی انجام‌شده تعداد 115 دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی از کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان با بیشترین میزان اثرگذاری مشاهده می‌شود. به گفته دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC، حضور دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران در میان دانشگاه‌های برتر جهان افزایش داشته و این استنادها در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی می‌باشد. در حال حاضر استناد مهمترین شاخص ارزیابی‌های علمی در سطح بین‌المللی است و در سند سیاست‌های علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری نیز مرجعیت علم و فناوری در سطح دنیا به‌عنوان اولین بند مورد تأکید قرار گرفته است.

در میان دانشگاه‌های کشاورزی، دانشگاه‌ علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در دسته یک درصد برتر پراستناد دنیا قرار دارد که نشان‌دهنده تلاش‌ و فعالیت‌های ارزنده آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی این دانشگاه برای دستیابی به جایگاه بالای علمی در دنیا است معاونت پژوهشی این دستاورد را که افتخاری بزرگ برای این دانشگاه و جامعه علمی استان مازندران محسوب می‌شود خدمت جامعه محترم دانشگاهی و استان تبریک عرض می‌نماید.